Lite ditt och datt.

Det har varit en händelserik vecka... Min mamma kom med bussen i måndags och ska stanna till lördag. Viggo har varit jätteduktig och är snart inskolad och klar. 

Här kommer lite bilder från veckan:
Här är Viggo när han kom till förskolan i måndags. Han var först på plats av de som skulle inskolas och fick ha lådan med bilar alldeles själv! Eller med tanke på bilden tyckte han bäst om plastäpplet han hittade där...?

Efter förskolan i tisdags tog vi en promenad och stannade till i lekparken här intill.

Inskolningen går som sagt var väldigt bra...än så länge! Igår lämnade jag honom för första gången själv med fröken och en mindre grupp barn. Han skrek förtvivlat precis när jag lämnade och vinkade hejdå, men tystnade strax efter. Jag satt i fröknarnas fikastuga (ett separat hus alldeles intill förskolan) i ca 2 timmar och när jag kom tillbaka hade han lekt och ätit lunch. Lite tårar hade det varit men i stora drag hade det gått bra... 
Idag gick det så bra direkt på morgonen, så fröken skickade iväg mig till stugan redan 9:30... Och där satt jag och glodde till kl 13!! Viggo hade det bara bra - en massa lek, lunch och t om en sovstund hann han med.
Imorgon är det samma visa...men då kan jag lova att jag ska ta med mig lunchsmörgås och en bra tidning så jag kan koppla av en stund!

I övrigt måste jag ju säga att det är härligt att ha besök av sin mamma ibland! Vi träffas inte så ofta nuförtiden, men när hon kommer brukar hon stanna uppemot en vecka. Viggo tycker så mycket om sin mormor och fastän han kanske får leta efter henne långt inne i sitt minne så tar det inte lång stund innan han tyr sig till henne och de busar som om de aldrig gjort annat! Mysigt. 
Åsså är det ju lyx att komma hem efter ett inskolningspass och mötas av doften av nygräddade bullar!! 
Idag har vi varit på Stinsen och shoppat lite. Jag har köpt lite skor till honom... De hade en super-kampanj på Vincent (shoestore). 1 par valfria skinnskor + 1 par stövlar + 1 par innetofflor + 1 par moccasiner + 1 ryggsäck = 999:-
Me like! 
Jag har också beställt namnlappar att stryka fast på alla kläder som troligtvis kommer imorgon. Så ni kan ju gissa vad jag ska göra i helgen... hmm...

Måste också bjuda er på kvällens middagsbild. Den är obeskrivligt underbar!

Hörs snart igen!

Kommentarer
Postat av: Kicki

Vad skönt att höra att allt går bra. HAn är så söt så man vill äta upp honom. Och nu träder du in i namnlapps-helvetet, komma ihåg vantar, mössor och allt som kommer med åren. Huh... man får ha massor i reserv om man glömmer när det blir helg. Jag har minst en hemmauppsättning och en dagis/skolauppsättning med kläder, annars kan det bli totalt kaos helst när man är olika som hämtar och lämnar.. tjihooooo..



Själv åker jag numera till SKOLAN och hämtar kl 12 varje dag. Helt jävvla overkligt.

2009-08-27 @ 08:06:45
URL: http://kixvix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0