Ny vagn.

Idag har vi köpt ny vagn till Viggo. En Emmaljunga Scooter blev det. Så nu ska han sitta vänd framåt hädanefter...


Viggo passade på att testa  den gula lastbilen på Babyland...

När vi kom hem med vagnen började jag direkt att fixa till, torka av och göra den "gamla" Kronan-vagnen fin för försäljning. När jag stod ute och tog kort på den så cyklade en blivande mamma förbi:

- Hej, ursäkta mig men...ska du sälja din barnvagn?
- Ja. 
- Jag äär meed barn!! 
-Jaha! Grattis!
-... så jag är intresserad av att köpa en... 

Det lät så himla roligt! Det hördes verkligen att hon gillade att säga det...

Hon stannade till och började fråga om vagnen, och innan jag visste ordet av hade hon ringt efter sin pojkvän som också ville titta på vagnen. Tyvärr så blev det ingen affär där o då, men de skulle tänka på saken och återkomma. 

Shit... tänk så mycket extra-skitjobb jag har sluppit om de köpt den. Men, men.... jag får lägga ut den på Blocket i alla fall... 

Helgen har varit jättemysig. Igår gick vi runt på söder...drack kaffe/välling på Mosebacke och lyssnade på nån häftig orkester som körde gammal 30-tals swingjazz. Lite konstigt och ovanligt, men kul.


Killar kollar jazz..


2 saker har vi dock INTE gjort i helgen.

1. Klippt Viggos kalufs. Vilket behövs! Varje morgon har han ett skatbo i bakhuvudet. Det är torrt, risigt och ska toppas snarast.

2. Köra iväg TV:n. Nu börjar det snart växa mossa på den i hallen. Allvarligt...!? Vi har bett gubben på Begbeo hämta den flera ggr/vecka i 2 månader och han har inte fått till det. Eftersom han "han har svårt att komma ifrån då han är ensam på sitt företag och det är på andra sidan stan". I helgen tänkte vi att vi skulle köra den till honom för att bli av med den... Men NEJ...då har han "råkat ut för olycka och får inte bära". Men dra mig baklänges! Hur trött får man bli! 
Iofs... Vi kan ju bara kasta den på tippen (tänker säkert ni), men om man har haft en tv 6  år och den var SVINDYR, så vill man helst ha en liten slant för den i alla fall. 

Jag får väl dammsuga RUNT den EN gång till.

Kram o sov sött!








Kommentarer
Postat av: Teresa

Vilken fin vagn! Sven har också en scooter. Dom är superbra tycker jag. Lite irri det där med tv:n ;-)

2009-05-11 @ 07:33:38
Postat av: K

Tja, maila mig bilder och pris så kanske jag kan köpa den ?

2009-05-11 @ 10:09:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0