Husägare på papper!

Igår kväll skrev jag ett långt "jag-tycker-inte-måndagar-är-så-hemska-längre-eftersom-jag-njuter-av-min-mammaledighet-och-har-lördag-hela-veckan"-inlägg.

Då hakade min dator upp sig. Totalt stillestånd. Mitt inlägg blev ett minne blott....

Nåja...Idag har vi blivit husägare. Det känns så jäkla spännande! När vi hade signerat köpekontraktet satt vi ner med arkitekten och gjorde grovjusteringar på ritningarna. Det är så sjukt roligt att sitta och bestämma hur allt ska se ut - flytta en vägg här och ändra några fönster där...bara fantasin sätter gränser (och i vissa fall plånboken också). Nästa steg är att vänta på nybyggnadskarta från kommunen, vilket kan ta några veckor...

I helgen som gick var mina bonusbarn hos oss. V är ju ganska liten än (5 mån förra veckan), men han tycker om att träffa sina syskon. Det blir lite mer liv och rörelse här hemma och det gillar han! .  
Lillens första tand har tittat fram! Som ett litet risgryn syns den där i underkäken. Kliar gör den säkert, men jag har inte märkt så mycket på honom än.

Imorgon har jag inte planerat in något speciellt. Jag tänkte städa och julpynta lite...och då menar jag LITE. Jag gillar verkligen julen men brukar inte pynta och fixa så mycket hemma. Blir kanske annorlunda nästa år i huset och V är lite större...?


Nu ska jag koja. Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0