Dagen blev bra trots sur kioskägare...

Jag tog faktiskt ditt råd Fru P - jag gick en långpromenad idag. Ingen monsterpromenad på flera timmar, men 1 timme blev det i alla fall.

Promenaden började dock inte så bra. Jag ville posta mina julkort och jag saknade 1 frimärke. Gick in på kiosken nere vid centrum och möttes av ägaren. Låt oss kalla honom...ja...Grumpy Grumperson. Jag ska inte gå in på exakt på det som sas...men låt säga att han gav mig en spydig kommentar och jag svarade på den... Ni som känner mig bra vet att det går rätt långt innan jag skäller på en för mig främmande människa. Andra kunder kommenterade också hans beteende när de gick ut ur kiosken.
Om man har ett serviceyrke där man står näsa mot näsa med folk hela dagarna och är på så fruktansvärt dåligt humör, ska man stanna hemma!

Nåja...när jag hade ringt min man och min bror för att ventilera hela historien så kändes allting mycke bättre.

Eftermiddan blev mysig med en lång vilostund under filt med V alldeles nära...

Imorgon tänkte jag inhandla lite julklappar. Få det mesta klart... Ska jag vara ärlig så är det ganska många klappar som jag måste köpa. Varför är det så att jag ALLTID är i sista sekunden. Det är flera år som jag har sprungit runt med panik i affärerna precis när de är på väg att stänga den 23:e. I och för sig...jag är nog inte ensam, jag tror att jag kommer att märka det imorgon!

Jag avslutar med lite bilder från helgen som var....


Dricker jättestor latte på Stinsen!  


Testar nya gåstolen fast han inte riktigt når ner med tårna!


Kollar julskyltning på NK mellan matningarna.


NK-granen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0