Värsta I-landsproblemet, men ändå...

Det är så roligt att få kommentarer! Tack, Teresa =) Det är jätte-trevligt att höra av dig och vad ni gjort i helgen! Jag tänker ju på dig ibland! Vill självklart ses, så hör av dig när ni kommer ner över! Kramar till dig och alla dina grabbar...
-----------------------------

Dagen idag har varit lugn. Varit på hemmaplan. 
Viggo sov till 9!! 
Hur ofta har det hänt? Typ, aldrig.

Varit ute o gått en ytterst kort promenad. Så blir det när man tar fel skor.
Men under denna korta prommis så hann jag ändå bli lite irriterad... Kan nu nån berätta för mig - 

På vilken sida går man på gångvägar? Jag erkänner att jag har lite "problem" med det? Fler som har?
Jag har verkligen testat att gå på båda sidorna och jag råkar alltid stöta på de som tycker att man går på fel...

Går man på höger (man tänker "högertrafik har vi i Sverige") då kommer det någon sur tant gående emot en, som bara för att poängtera nästan går ner i diket och muttrar.. För gå på VÄNSTER sida ska man gå enligt henne. Och samma händer när jag går på vänster. Jag vet att det är värsta I-landsproblemet, men ändå! Jag vill ha svar.

Kan vara att jag går med barnvagn också iofs... Många verkar hysa stark agg mot barnvagnar. Särskilt äldre människor. Inte alla så klart... men många! Det har hänt att jag har handlat på Ica på förmiddagarna (dvs pensionärstiden) och ibland har det INTE varit roligt kan jag lova. Det är inte många som säger saker, men man kan förstå på blickarna att det inte alltid är okej att komma med en stor barnvagn. 

Häromdan så stod jag i kön bakom en dam 70+, och framför henne stod en mamma med sin breda syskonvagn. När hon skulle ta sig genom kassan så var öppningen för smal, varpå tanten höll på att gå i bitar!! Hon tittade bak på mig och var alldeles tomatröd i ansiktet 
"- BACKA, BACKA...HON HAR STÄLLT SIG I FEEEL KÖ!!"
till mig säger hon sen lite nertonat ...
"-Klantigt"
Men hallå lilla tanten, jag är på hennes lag, hade jag lust att säga! Gå hem och ät en kaka!

Om vi fortsätter temat arg tant. Lyssna på den här kvinnan! Hon är norrbottning, arg och samtidigt otroligt rolig!



Ha haa!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0