Fästing-fredag.

Jag hatar insekter.
Alla sorters insekter är äckliga, men vissa lite mer... Särskilt mycket avskyr jag såna som suger blod, suger sig fast eller på något annat sätt gör en illa.

Igår gick vi en mysig eftermiddagspromenad längs Norr Mälarstrand. Matade änder, kollade båtar, tog ett glas vin i solskenet....grymt mysigt på alla sätt och vis. På väg tilllbaka till bilen stannade vi till vid en klädbutik för att jag ville prova en klänning. 

Då, i provhytten,  fick jag se den. En fästing. På mig.

Såg först att det var ett rött område med nåt svart i mitten. På övre delen av min mage satt den. När jag fick se vad det var fick jag panik.... Har aldrig sett en fästing i verkligheten och har fasat den dag jag skulle göra det... Fy f-n!

Hur som... Adam fick rycka bort den snabbt och han fick med hela fästingkroppen. Den hade inte suttit så länge tror jag...den hade fastnat men den var inte så stor. GAAHHH......jag ryser bara jag tänker på hur de ser ut när de borrar in skallen i ens hud och bara suger och suger och suger och suger......
(Inte "min". Den jäkeln fick INTE komma på bild!)

När vi kom hem så blev det fästing-jakt utan dess like. Varken Adam eller Viggo hade någon och jag hade inga fler. Tack o lov för det!  Men frågan kvarstår.... Vart fick jag den?? Den måste ha hoppat ner i min uringning på uteserveringen. Gräns!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0