Påkörd bakifrån.

Efter lunch åkte vi till Camilla och Hugo. Vi gick en promenad, åt glass och njöt av värme och sol. Vi gick runt Lötsjön i Sumpan, och alla som varit där vet att det är sjöfåglarnas Mecka! Det är fåglar överallt... kanadagäss, ankor, svanar.... ja, jag vet inte vad alla heter...men det är alla sorter verkligen. När vi köpt glass tänkte vi sätta oss på någon halv-skuggig plats och njuta, men det fanns inte någon yta större än 1 m² utan en äcklig bajs-kringla. Jag visste inte att fåglar la så stora högar med avföring. Men nu vet jag. Och känner att jag kunde leva utan den vetskapen. Äcklish.

Kanadagäss.... och jag har INTE tagit kort på nåt sånt! Den lånad från en bajsblogg på Expressen. Ja ja, fråga inte... jag googlade =)!

Vi stannade till på en lekplats istället, där Viggo och Hugo fick krypa runt en stund.
 


När vi sagt hejdå till våra vänner och var på väg hem, blev vi påkörda med en väldig duns! Några bilar i filen bredvid firade studenten med flaggor, hög musik och skrik. Bilen bakom vår tittade för mycket på dem tydligen, för när jag stannat för rött såg jag plötsligt att bilen bakom kom OROANDE snabbt. Och mycket riktigt - KABAAAM!!  
Fastän det inte gick så fort kändes det ändå ganska mycket. Viggo blev lite rädd eftersom han just höll på att somna, men han blev lugn och somnade om nästan direkt.
Vi körde in till en närliggande mack och skrev på skadeanmälan. Tanten tog på sig hela skulden (vad annars...?) och hon skämdes nog rätt mycket. Så på måndag bär det av till besiktningen för att kolla skadorna. Jobbigt! 

Resten av kvällen har varit, som vanligt, lugn och skön. 

Jag somnade en stund när jag nattade Viggo. Men sitter nu framför tv:n med datorn i knät.
Alexandra och Felix är ute med kompisar.
Adam sover på soffan.

Sköna fredag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0