Drömhuset!

För er som inte vet är vi mitt uppe i att bygga hus. Vi har sedan i slutet på augusti stått som ägare på en tomt i ett super-fint område, inte så långt ifrån där vi bor nu. 5 min gångavstånd till badplats och en stor lekplats över gatan.

Äntligen går det framåt i vårt husprojekt... På fredag ska vi skriva kontrakt med en husleverantör! Tomten är i det närmsta styckad och klar så det känns underbart att ta nästa steg - fastän det känns lite pirrigt...det är ju så mycket pengar.

Vi har så gott som bestämt hur huset ska se ut både utvändigt och invändigt, men lite justeringar på ritningarna blir det nog. I lördags var vi och kollade på braskaminer, för en sån vill vi ha. Tänk bara att kunna krypa upp i soffan med en knastrande härlig brasa i närheten när det är snöstorm ute som nu! Mysigt!
Typ en sån här vill jag ha....




Att bygga hus är, som jag förstått det, oftast en ganska lång och påfrestande process på många sätt. Vi hade det i åtanke när vi bestämde oss för att bygga eget, men vi tar det. Det ska bli jätteroligt och jag ser grymt mycket fram emot att inreda och få det precis som vi vill. 
Men som sagt...vi är bara i början nu, så jag lär återkomma många gånger om tankar och funderingar kring projekt Drömhuset.   
That´s all for now!

Kommentarer
Postat av: Kicki

Jag ser fram emot att få komma och hälsa på vartannat år, där med :)

2008-11-25 @ 08:07:15
URL: http://kixvix.blogg.se/
Postat av: Malin Gustafsson

Vad spännande med husbygge och vad skönt att få ett nytt och fräscht hus. Vi håller på att renovera ihjäl oss...=)

2008-11-25 @ 08:09:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0