Inskolad och klar!

I morse åkte jag med Viggo till förskolan kl 9. 
9:30 satt jag i fikarummet intill och drack kaffe och Viggo lekte med sina nya förskole-kompisar och fröknar.
10:30 meddelade de mig att jag kunde åka hem och komma tillbaka efter lunch och hämta upp honom för allt gick så bra.
13:30 hämtade jag upp honom. Då hade han både ätit stadig lunch och vilat 1,5 timme.
"Han är färdig med inskolningen nu"...fick jag då höra. "Det går jättebra!!"

Det är såklart lite tandagnisslan när jag lämnar honom och när jag kommer  för att hämta. Lite gråt får man räkna med har de sagt men det är klart att det hugger lite i mamma-hjärtat när han gråter, sträcker ut armarna och säger 
- Mammmmaa!
Men det är så skönt att det går bra och jag vet att han tycker att det är kul att vara där.
Så imorgon lämnar jag honom tidigt, och om allt går som det ska hämtar jag honom efter vila och mellis på em.
Håll tummarna!
 
Ikväll har vi varit i Kallhäll/Bolinder Strand och tagit en promenad. 

Här kommer kvällen i bilder!

Nu blir det lite sedvanligt röj (diskmaskin, tvätt, bortplockning och förberedning...*blä*), sen sängen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0