Såpbubblor är underskattat...=)

Ojdå... det blev visst ett litet blogguppehåll. 
Men vad gör väl det... nu är man tillbaka igen.

Livet är skönt just nu. Adam har semester och vi tar dagarna som de kommer. 
Husbygget står fortfarande stilla. Byggjobbarna verkar ha semester, för de lyser ännu med sin frånvaro. Vi har ett "garanti-datum" när huset ska stå klart, så vi är inte oroliga att det står stilla....men man tycker ju om när det händer grejer. 
Vi får helt enkelt hålla oss lite...

Förra veckan var Viggos farmor och Hedwig barnvakt åt Hedwigs barnbarn, tvillingarna Albin och Hedda. Jag och Viggo åkte dit och barnen lekte lite. 
Lite.
De var ganska blyga för varann, så de höll sig på varsin kant. Men till Viggos förtjusning hade de en kort trappa i huset, så han höll sig sysselsatt hela tiden vi var där. Han har aldrig sett en trappa, än mindre krupit upp och ner för en...
Helt galet vad han klättrade i den! Jag var helt slut när jag kom hem eftersom jag fick ta emot honom när han formligen kastade sig ner när han var högst upp (...för att sen klättra upp igen).  
Kolla blicken... haha...

Söta Hedda...
...och Albin.

I söndags var vi på promenad, som så många gånger förr. Stannade vid en lekplats och Viggo fick sin första åktur i en rutschkana. Läskigt tyckte han... förstå vad det måste kännas i magen på en sån liten!
Sen ska ni veta... tog vi fram såpbubblorna som jag köpt. Kul för Viggo tänkte jag....men vem hade mest roligt med dem? Jag och Adam. Det slutade med att vi stod vid en lekpark med Viggo i vagnen, och tävlade om vem som kunde få till den största, mäktigaste och finaste bubblan. 
Moget?!
Inte mycket...men jättekul!
  

Måste lägga upp en liten filmsnutt igen... 
V älskar att duscha och vill helst hålla i munstycket själv. Ibland verkar han blanda ihop munstycket med en telefon och ibland dricker han så han storknar. Men glad är han...=)


Vi hörs snart igen.
Peace out.

Kommentarer
Postat av: Kicki

Han ÄR världens sötaste...

2009-07-16 @ 11:28:01
URL: http://kixvix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0