Snigelslem....I HATE!

Ikväll har det inte riktigt varit min kväll, i alla fall inte när det gäller bloggande. Först hade jag ingen uppkoppling och sen tog det en evighet att ladda upp tre bilder. Så det blir en kortis...

Detta regnande som har varit i några dagar, hade ett litet uppehåll idag! Skönt tyckte jag och la Viggo i vagnen. När jag hade gått en stund kom jag på vad jag inte tycker om. Nånting som är otroligt äckligt.



Sniglar.
De är överallt. Svarta, bruna, feta, slemmiga, med eller utan "hus". Alla är lika äckliga!
Det krasar och låter om däcken på vagnen eftersom jag har en hel snigelkyrkogård där. 
Äckligt!

När jag gått min runda, packade jag in barn och vagn i bilen (förstå....nu har jag en massa snigel-lik i bakluckan också...blä!). Åkte och tittade till husbygget!



Tak på! Fiint! (Fast det är inte det riktiga taket)
Annars var det rätt dött där. Jag vet inte alls om gubbarna var där. Vi har lagt märke till att fasaden fått lite sår och blessyrer av frakten, men vi hoppas att de justeras så det inte märks sen...
.......

Väl hemma sen så hade vi fått ett paket från norr på posten! Det var ett paket fullt med kläder till Viggo från min kära vän Teresa. Hon har 4 små pojkar som vuxit ur kläder som passar perfekt på Viggo nu. 
Tack än en gång... du lär se dem på bilder här sen!

.......

Viggo tog 4 stapplande steg alldeles själv här i kväll! Så vi får se om han kan gå mer eller mindre utan hjälp på sin 1-års dag. 11 dagar kvar!



Imorgon ska vi på BVC och ta 1-års vaccination. Stick i benen, lite skrik och sen är det klart. 
Piece of cake!

Just ja... imorgon är en alldeles speciell dag. Ni ska få se.

Godnatt mina vänner! Kram på er..../L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0