Det rullar på...

I natt har Viggo sovit bra, och följdaktligen jag med. Vi klev upp kl 8 i morse, utvilade och bara lite krassliga (jag har också åkt på lite halsont...). 

Gårdagen var vi mest bara hemma. Lekte och tog det lugnt. Adam jobbade hemifrån igår eftersom han hade varit vaken hela natten innan. 

Mitt på dagen åkte vi ut till tomten (eller bygget som man nu kan säga), och där jobbades det på utav bara den... En gubbe satt i grävskopan och "kastade" ut skopa efter skopa med grus, som sen en annan gubbe skulle kratta ut allt till en jämn väg. Om det vore jag... Pax för att sitta och sköta spakarna!! Såg så jobbigt ut att stå mitt i allt grusdamm!

Vi bestämde oss för att de skulle få ta bort äppelträdet som står närmast gatan och även rycka upp häcken med rötterna. Vi sätter nog dit en snyggare och tätare häck där sen. 

Så här ser det ut från andra hållet, ut mot vägen. Mysigt område med en del nya hus bland de gamla. Det är en fin lekplats precis på andra sidan (uppe till höger i bild).

Idag har de börjat påla. Eftersom den geologiska undersökningen visade att det är lera och sjöbotten där, så måste vi ha pålar som håller upp huset. Det kommer att vara 19 pålar och enligt undersökningen är det ca 15 meter (!!!) ner till fast grund. Så det blir en del pålar... 
 
Nu måste jag snyta mig. Vi hörs..

Just ja....bilderna här är tagna med våran nya kamera. Canon Powershot G10. Gilla!


  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0