Falsk krupp...

Det blev inte så lugn och skön natt som jag hoppats på. 

Kvart i ett väckte Viggo mig med ett rossligt, pipande läte. Han stod upp i sängen och grät. Han somnade om i min famn men lätet fortsatte och det hördes verkligen att han ansträngde sig för att andas. Läskigt!
Jag hade som tur var läst lite om Falsk krupp på nätet innan jag la mig så jag förstod att det var det...men man blir ändå lite orolig. 
Efter att vi pratat med sjukvårdsupplysningen åkte vi in till Astrid Lindgrens Barnsjukhus, och där fick han inhalera adrenalin och dricka kortison. Av adrenalin blir man pigg! Viggo blev allert o glad nästan direkt, kröp runt som aldrig förr! 

4:20 var vi hemma igen. Och sen dess har jag inte sovit mycket kan jag säga. Viggo mår rätt bra...och ska man tro läkaren så blir det bara en förkylning av detta och han ska inte ha problem med andningen nätterna som kommer. 

Nu ska jag vila lite tror jag. Passa på när den lille sover...

 



Kommentarer
Postat av: Linda

Otäckt med falsk krupp.... skönt att det nu verkar bra. Jag följer bygget med spänning,

2009-05-13 @ 08:38:58
Postat av: Teresa

Det är riktigt otäckt med falsk krupp. Albin, Axel och Sven har det... Men det är bra att veta att dom blir aldrig helt tät, men det är jätteotrevligt och det är jobbigt för dom små... Vi har åkt ambulans med Albin 2 ggr till Umeå pga kruppen. Det vill inte släppa för honom även när han fått betapred och inhalera micronefrin. Men det ska visst växa bort säger dom...Hoppas att det är bättre idag med Viggo. Det brukar oftast "bara" hålla i sig något dygn. stora kramar

2009-05-13 @ 09:20:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0