Dags igen...

Klockan 4 imorse väcktes jag och Adam av ett fruktansvärt ljud. Ett högt kippande-efter-luft-ljud. Det tog en sekund innan jag hade Viggo ifamnen och både jag och Adam hade insett att han var mitt uppe i ännu ett feberkrampsanfall. Han blev, som förra gången, alldeles stel, ögonen rullade runt och hans ansikte helt förvridet. Vi tog av honom kläderna och la honom svalt på en filt på golvet. Han kom bara efter några minuter tillbaka till medvetande...men var förstås medtagen och ledsen. Han hade "bara" 38,5° men han fick ipren och sedan bar det av till Astrid Lindgrens barnsjukhus.

Där fick vi sitta och vänta, vänta, vänta.... Viggo var vid det laget rätt pigg igen, så vi var inte direkt prio 1. Så småningom hade de kollat upp honom så pass bra så de tyckte att vi kunde åka hem med ordinationen: alvedon varvat med ipren och vila... Fick även en remiss till en barnläkare här i Järfälla, så vi ska kolla upp honom ordentligt.

Fy va läskigt. Igen. Vi var lite lugnare den här gången, men hur det än är så blir man lite panikslagen....

En liten sak som var rätt komisk så här i efterhand...
När vi satt och väntade på att få komma in och träffa läkaren kom en sjukskötare med en mugg som hade Viggos namn och personnummer på.
- Här får han lämna lite urinprov.
- Ehhh.... (Hur exakt tänkte han nu? Vrida ur blöjan eller??!!) ...Ja, han har fortfarande blöja - vill inte sitta på pottan än och då gissar jag att han ännu mindre vill kissa i en liten plastmugg. 20 månader som han är...
- Ja, då kan ni ju ta en sån här.

Varpå vi får en avlång, smal påse med ett hål att trä runt "lillen" och lägga i blöjan (ok...den var faktiskt avsedd för det ändamålet). Jättebra grej och en bra idé. Ända tills vår sötnos gjorde nr 2.
Resten får ni gissa er till....=D.

Nu ligger Viggo här på nedervåningen i extrarummet - så vi ska ha "koll" på honom tills vi själva går i säng. Då bär vi upp honom... Fy va harig jag blir. Jag blir nästan lika sjuk som honom när han är så här. Jag kommer att sova som på små nålar.
Vill att han blir frisk nu.

Nu till något som är riktigt roligt!
Jag och make ska gå på Roast på Berns på tisdag! (förutsatt att Viggo mår bra). Jag överraskade honom (ja, faktiskt!) igår som en tidig alla hjärtans dag-present. Så det är 18:30 som gäller och det är Johan Rheborg som ska rostas. Hoppas på att få skratta så att tandköttet spricker och gomseglet trasslar in sig i sig självt.

Hörs snart igen.


....när han forfarande var frisk...



Kommentarer
Postat av: Laila

Förstår dig precis, jag är exakt likadan när barnen är sjuka. Skulle helst ha dem i knät hela natten, men vem orkar det... =)

Skickar stora krya på er kramar!!!

// Laila

2010-02-15 @ 08:49:33
Postat av: Linda

Oj vad hemskt. Hoppas att han mår bättre nu! /Kram

2010-02-15 @ 15:27:12
Postat av: Kicki

Stackars liten. Puss.

2010-02-17 @ 07:29:32
URL: http://kixvix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0